چگونه فروش بیشتری داشته باشیم؟ ,

menuordersearch
toloueishop.ir
۱۳۹۷/۴/۶ چهارشنبه
(1)
(2)
چگونه فروش بیشتری داشته باشیم؟
چگونه فروش بیشتری داشته باشیم؟

یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های در بازار کسب و کار دست پیدا کردن به فروش بالا و رسیدن به سود مورد انتظار از این راه است. مطمئنا فروش موفق هدف اصلی تمام کسب و کارها خواهد بود، اما سوال اینجا است که چگونه می‌توان به فروش بیشتری دست پیدا کرد و چه استراتژی‌هایی باید به کار گرفته شود تا بتوان به راحتی بازار را به دست گرفت. در این مقاله به ارائه راهکارهایی برای رسیدن به فروش بیشتر و استراتژی‌های فروش و بازاریابی می‌پردازیم.

 

راهکارهایی برای فروش بیشتر

این که کسب و کار شما چیست و حوزه تخصصی فعالیت شما در چه زمینه‌ای واقع شده است، میزان اطلاعات شما و فروشنده فروشگاهتان از محصولات و خدماتی که به کاربر ارائه می‌کنید، آشنایی با روش‌های بازاریابی و شناخت رقبا و همچنین نیاز بازار و مشتری از جمله مواردی است که با توجه به آن‌ها می‌توان به راحتی فروش را چندین برابر کرد.

در درجه اول باید بدانید که فروش کار ساده‌ای نیست و هیچ کسب و کاری رقابتی‌تر و البته سودآورتر از فروش نیز وجود ندارد. برخلاف آنچه تصور عموم است، فروش یک کار کاملا تخصصی و علمی است که نیازمند وقت و صرف انرژی بسیار است، بنابراین باید از فروشنده‌هایی بهره گرفت که توان و زمان کافی برای پرداختن به نیاز تک تک مشتریان و همچنین انگیزه برای پیشرفت و یادگیری داشته باشند.

در درجه اول برای رسیدن به پیشرفت و فروش بیشتر باید بدانید که هیچ موفقیتی اتفاقی نیست، بنابراین باید آماده هزینه کردن و صرف وقت برای پیشرفت و یادگیری و همچنین آموزش اطلاعات مورد نیازتان باشید تا بتوانید به هدف خود در رسیدن به فروش بالا و سود بیشتر دست پیدا کنید.

 

عادت‌های مثبت برای فروش بیشتر«CTA»

همانطور که اشاره کردیم، عادات، استراتژی‌ها، تکنیک‌ها و برنامه‌هایی وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند موفقیت شما را در امر فروش تضمین کند.
در این بخش به معرفی عادات مثبتی که در زمینه به کار بردن تکنیک‌های فروش موفق و افزایش فروش می‌پردازیم.

 

 

1. جلب اعتماد مشتری؛

"چگونه به مشتری کمک کنم" به جای "چگونه به مشتری جنس بفروشم" تمام فروشنده‌های فوق حرفه‌ای سعی می‌کنند با تعامل مثبت و مناسب با ارباب رجوع اعتماد آن‌ها را جلب کرده و به جای تلاش برای فروش کالا و خدمات به آن‌ها، در پی‌حل مشکل و کمک به مشتری برای رفع نیازش هستند.
تجربه نشان می‌دهد که مشتریان به فروشندگانی که قصد کمک و راهنمایی دارند بیشتر اعتماد می‌کنند تا به کسانی که صرفا آن‌ها را به شکل یک چک پول می‌بینند و سعی می‌کنند هرطور شده مشتری را تبدیل به پول نقد کنند.

پس باید سعی کنید که در قدم اول احساس خوبی در مشتری ایجاد کنید، این کار می‌تواند با بیان نکات ساده و درخواست برای ارائه مشاوره و کمک به مشتری، آغاز شود. وقتی مشتری احساس خوبی از تعامل با فروشنده داشته و حس اعتماد به او پیدا کند می‌توان از یک مشتری بالقوه یک مشتری وفادار ایجاد کرد. بنابراین ایجاد این عادت در فروشنده می‌تواند افزایش میزان فروش را در پی داشته باشد.

2. به مشتری گوش دهید و از بپرسید؛

یک فروشنده معمولی احساس می‌کند که به خوبی نیاز مشتری را می‌شناسد، آن‌ها هرگز وقت نمی‌گذارند که بدانند مشتری واقعا به دنبال چه چیزی است، اگر می‌خواهید یک فروشنده موفق باشید، باید عادت کنید که با طرح سوالات هوشمندانه و دقیق در حیطه فعالیت خود، از مشتری، نیاز او را دقیقا شناسایی کنید.
بعد از طرح سوالات باید با مهارت گوشدادنفعال به خوبی به سخنان مشتری گوش کنید، آن را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید به جای فروشنده یک مشاور و راهنمای عالی برای پاسخ به نیاز مشتری باشید.

3. انعطاف‌پذیر و خلاق باشید؛

اگر می‌خواهید موفق باشید باید به جای تلاش برای فروش یک محصول به مشتری، سعی کنید یک محصول با ویژگی‌های مورد نظر او به وی معرفی کنید.
تمرکز شما به جای این که روی فروش باشد باید روی رفتار با مشتری متمرکز باشد، شما باید با خلاقیت بالا محصولات و خدمات خود را به عنوان یک راه‌حل پیشنهادی جذاب برای نیاز مشتری به او معرفی کنید.
سنت‌شکن باشید، سعی کنید با هر مشتری رفتار و تعامل منحصر به فردی داشته باشید، به این ترتیب می‌توانید با کمک خلاقیت و صبر و تحمل بالا بسیاری از مشتریان را ترغیب به ماندن و خرید کنید.

4. تعهد به مشتری را فراموش نکنید؛

اگر فقط به فکر فروش و رسیدن به سود باشید، شاید بتوانید یک مشتری را راضی به خرید کنید، اما اگر تعهد و روحیهمسئولیتپذیری داشته و ارتباط عمیق و مثبتی بین شما و مشتریان ایجاد شود، می‌توانید مجموعه‌ای از مشتریان دائمی و وفادار داشته باشید که فروش بیشتر شما را در ماه‌ها و روزهای آینده تضمین می‌کند.

جالب است بدانید که انرژی که برای جذب یک مشتری جدید باید صرف کنید 5 برابر بیش از آن چیزی است که در فروش محصولات به مشتریان دائمی خواهید داشت، پس مهم‌ترین هدف شما در کنار فروش باید نگهداری مشتریان و تبدیل کردن مشتری عادی به یک مشتری دائمی و وفادار باشد.

 

5. نگرش مثبت داشته باشید؛

ممکن است شرایط اقتصادی به گونه‌ای پیش رود که بازار روند نزولی طی کرده و حس ناامیدی در فروشندگان ایجاد کند، اما باید سعی کنید همیشه با نگرش مثبت و انگیزه بالا کار کنید، اعتماد به نفس، خوش‌بینی، شور و اشتیاق و ذهنیت مثبت داشتن می‌تواند این صفات را به مشتری نیز القا کرده و باعث شود که اقدام به خرید کنند.

 

راهکارهای عملی برای فروش بیشتر

حالا که با عادت‌های مثبتی که فروشندگان محصولات و خدمات باید تجربه کنند آشنا شدید، نوبت به ارائه راهکارهایی برای داشتن فروشتن بالا می‌رسد.
ما در این بخش سعی می‌کنیم به ارائه راهکارهای عملی و مثبت در راستای فروش بیشتر پرداخته و شما را در کسب سود بیشتر از این طریق یاری کنیم:

1. از محصول و خدمات خود یک قهرمان بسازید؛

باید توجه داشت که مشتریان معمولا محصولات را می‌خرند اما در حقیقت آن‌ها پول برند را می‌پردازند، نباید فراموش کرد که مشابه محصولات، کالاها و خدماتی که ارائه می‌کنید ممکن است در مغازه‌های اطراف هم وجود داشته باشد، به ویژه در بازار و مراکز بورسی خرید و فروش کالا این مسئله بسیار اتفاق می‌افتد که تمام مغازه‌های یک پاساژ یا راسته، به خرید و فورش یک محصول خاص مشغول باشند، بنابراین آنچه در این میان شما را از دیگران متمایز می‌کند، ویژگی‌هایی است که از محصول خود ارائه می‌کنید. شما باید محصول و خدمات خود را به گونه‌ای معرفی کنید که خریدار بین آن و کالا و خدمات ارائه شده توسط رقبای شما تمایز قائل شود.

2. به مشتری اجازه تعامل و تست محصول و خدمات دهید؛

وقتی یک مشتری به دنبال خرید محصول یا خدمات خاصی است، آنچه او را ترغیب به خرید می‌کند، تجربه‌ای است که از بررسی کالا و یا خدمات ارائه شده به‌دست می‌آورد، بنابراین اگر به مشتری اجازه دهید تا مطابق خواسته خود بتواند محصول یا خدمات را ارزیابی کرده و بررسی کند، او می‌تواند با اطمینان بیشتری اقدام به خرید داشته باشد.

3. با مشتری تعامل مثبت داشته باشید؛

اگر وارد مغازه‌ای شوید و فروشنده شما را به صرف چای یا یک شکلات یا گپ دوستانه و صمیمی دعوت کند، مطمئنا احساس راحتی و آرامش بیشتری خواهید داشت، بنابراین باید سعی کنید تعامل و ارتباط صمیمانه و دوستانه‌ای با مشتری داشته باشید تا او را به ماندن در مغازه و گوش‌دادن به حرف‌های خود ترغیب کنید.

4. محصولات خود را تضمین کنید؛

برای این که مشتری از میان هزاران کالا یا خدمات مشابه، محصولات شما را انتخاب کند، باید دلیلی برای این انتخاب داشته باشد، چه دلیلی می‌تواند بهتر از تضمین کیفیت و گارانتی محصول باشد، سعی کنید در معرفی محصولات خود آن‌ها را با مثبت‌ترین صفاتی که دارند معرفی کنید و تضمین لازم برای آن به مشتری عرضه کنید.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

WhatsApptelegraminstagram
logo

کاشان.میدان بسیج.بلوار شهدا.کوچه آذرپیوند